Team Wageningen Universiteit in de Media

“Met klassieke zeilboot het Kanaal over

Tweeëntwintig enthousiaste studenten gaan begin april de Noordzee bezeilen en binnen een week van de veerhaven te Rotterdam via Engeland naar Amsterdam varen. Aan dit evenement, genaamd de Race of the Classics, doen 500 studenten van verschillende hogescholen en universiteiten uit heel Nederland mee. De Rees, zoals deze grootste studentenzeilwedstrijd in de volksmond wordt genoemd, heeft als doel het contact tussen studenten van verschillende opleidingen te bevorderen en het bedrijfsleven te stimuleren.

Team Wageningen Universiteit is één van de negentien deelnemende teams en zal de tocht aangaan op de Oban, een oude Harringloger uit 1903. Onder leiding van schipper Olaf strijden zij onder hun motto ‘zeilend naar duurzaamheid’ voor de Challenge Cup, die de winnaar van de drie zeilrakken krijgt uitgereikt. Team Wageningen streeft naar een duurzaam karakter en probeert enkel groene etenswaren aan boord te krijgen. Het team is dan ook blij met de sponsoring van Buys & Ko. “Maar we zijn er nog niet.” volgens teamcaptain Anne Pladdet.  Ze doet voor haar tweede jaar mee met de Rees. “Vorig jaar was een unieke ervaring. Dat gevoel dat je krijgt is echt onbeschrijfelijk, maar iedereen die is mee geweest begrijpt het precies.” Vorig jaar kon door de te harde wind de oversteek naar Engeland niet gemaakt worden. “We hopen maar dat het dit jaar niet stormt en dat de wind ons goedgezind is, zodat de oversteek nu wel gemaakt kan worden.” De Rees gaat op maandag 2 april van start gaan met een showstart in de veerhaven van Rotterdam. Na een intensieve week zeilen, hopen ze op zondag 8 april veilig in Amsterdam aan te komen.

Meer informatie over Team Wageningen Universiteit is te vinden op www.teamwageningenuniversiteit.nl.”

Dit artikel stond in het Bennekoms Nieuwsblad van woensdag 14 maart.